|
|
|
|
|
Efektivní komunikace
- jasně a srozumitelně formuluje své myšlenky jak v mluvené, tak písemné podobě
- naslouchá ostatním
- reaguje asertivně na vzniklou situaci
- dokáže svým projevem zaujmout ostatní
- toleruje názory ostatních
|
|
|
|
|
|
Kooperace (spolupráce)
- aktivně spolupracuje
- do činností skupiny se ochotně zapojuje a sehrává v ní pozitivní roli
- směřuje své aktivity ke skupinovému cíli
- sdílí a nabízí informace
- respektuje druhé a výsledky jejich úsilí
|
|
|
|
|
|
Kreativita
- aktivně vyhledává příležitosti ke zlepšení či změně, je obdařen intuicí pro podnikatelské příležitosti
- má dostatek odvahy a/nebo vytrvalosti k realizaci či prosazení svých nápadů resp. „zlepšováků“
- rizika s nimi spojená sice vnímá, ale nezabývá se jejich systematickou prevencí
|
|
|
|
|
|
Flexibilita
- změny vítá, vidí v nich příležitosti, sám je vyhledává
- nové myšlenky a podněty vítá, je otevřený všemu novému
- nebojí se rizika nepoznaných cest
- je připraven a ochoten učit se, má zájem dále se rozvíjet, obohacovat své znalosti a dovednosti
- přispívá svými náměty a vylepšuje stávající stav
- je schopen reagovat v nepředvídaných situacích a improvizovat
|
|
|
|
|
|
Uspokojování zákaznických potřeb
|
|
|
|
|
|
Výkonnost
- jeho výkon je vysoce spolehlivý a stabilní, je příkladem v osobním nasazení
- orientuje se na výkon a na výsledek (přínos)
- konstruktivně zpětnou vazbu přijímá i poskytuje
- jeho osobní a týmové nebo firemní cíle jsou v souladu, zvyšuje efektivitu výkonu
- je schopen sebekontroly a sebemotivace, včetně sebezdokonalování
|
|
|
|
|
|
Samostatnost
- dokáže složitý úkol převést na dílčí úkoly i konkrétní kroky
- při plnění úkolů řídí sám sebe, umí své síly odhadnout a rozložit
- plánuje a je schopen se koncentrovat
- rychle a pružně se rozhoduje
- v případě potřeby neváhá vyhledat pomoc, dokáže získat veškeré potřebné zdroje (informace apod.)
- nebojí se odpovědnosti a přijímá určitou míru osobního rizika
|
|
|
|
|
|
Řešení problémů
- dokáže definovat příčiny a následky problému
- využívá jak analytické, tak kreativní myšlení
- dokáže posoudit, kdy si problém žádá individuální přístup a kdy týmovou spolupráci
- podporuje motivující prostředí pro řešení problémů
- umí pracovat s prioritami
- je schopen podílet se na tvorbě standardů, kterými předchází vzniku problémů
|
|
|
|
|
|
Plánování a organizování práce
- plánuje krátkodobě i dlouhodobě v souladu s plány okolí
- stabilně podává požadovaný výkon
- dokáže rozlišit naléhavé a důležité a podle toho se rozhoduje i jedná
- vytváří varianty plánu, ve standardních situacích se samostatně rozhoduje
- plánuje potřebné zdroje a čas
- vyhodnocuje naplňování plánů
- standardně organizuje činnost svou a je schopen zorganizovat činnost druhých
|
|
|
|
|
|
Celoživotní učení
- je přirozeně zvídavý a otevřený novým zkušenostem i znalostem
- vyhledává nové informace a aplikuje je do praxe
- ví, čeho chce dosáhnout, a podle toho plánuje své budoucí vzdělávací potřeby
- aktivně se vzdělává
- zná své silné a slabé stránky
- své silné stránky dále rozvíjí
- umí analyzovat vlastní neúspěch a poučit se z chyb
- při osvojování nových dovedností je vytrvalý
|
|
|
|
|
|
Aktivní přístup
- je činorodý, intenzivně se zajímá o dění kolem sebe, aktivně vyhledává řešení, nové aktivity, postupy a možnosti
- je rozhodný a aktivní v situacích, kdy si ostatní neví rady
- angažuje se nad rámec běžných povinností
- předvídá překážky a činí preventivní opatření
- vyhledává možnosti a příležitosti, rád zkouší a učí se nové věci
|
|
|
|
|
|
Zvládání zátěže
- odvádí velmi dobrý výkon i v extrémně složitých podmínkách, realistický přístup k zátěžovým situacím, mu umožňuje získat nadhled a odstup
- vyvolává změny za účelem efektivnějšího dosažení výsledku
- z neúspěchu se poučí a přijímá opatření
- při překonání překážek analyzuje situaci, hledá alternativy a volí nejvhodnější řešení
- při plnění rutinních úkonů se dokáže oprostit od vnějších vlivů a soustředí se v danou chvíli pouze na příslušný cíl
- v zátěžových situacích je oporou druhým
- je schopen i v silně vypjatých situacích kontrolovat své pocity, dokáže pracovat s emocemi druhých
- má vysokou sebedůvěru a pocit plné zdatnosti
|
|
|
|
|
|
Objevování a orientace v informacích
- informace vyhledává samostatně a cíleně, využívá širší zdroje informací
- srovnává, posuzuje a ověřuje si informace
- orientuje se dobře ve větším množství informací, umí rozlišit podstatné od nepodstatného
- pro vyhledávání informací i jejich zpracování dokáže využívat technologie, umí pracovat s datovými bázemi
- aplikuje informace v praxi a vytváří k nim příslušnou dokumentaci
- získanou informaci dokáže předat dál a srozumitelně vysvětlit, aniž by ji zkreslil
|
|
|
|
|
|
Vedení lidí (leadership)
|
|
|
|
|
|
Ovlivňování ostatních
|