Otevřená a všem dostupná databáze povolání
spravovaná Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky
Úvod
/
Národní soustava povolání
/
Obchod a marketing
/ Manažer marketingu
Tisk
Uložit jako
Export
Zařadit do exportu
Nápověda
Poslat připomínku
Povolání
Manažer marketingu
Kvalifikační úroveň:
Magisterský studijní program (7)
Odborný podsměr:
marketing
Alternativní názvy:
Marketingový manažer, Marketing Manager
Odborný směr:
Obchod a marketing
Platové rozmezí
19 794 Kč - 133 434 Kč
- Nutné
- Výhodné
Odborné znalosti
Doporučená úroveň
Popis znalostí
1
2
3
4
5
6
7
8
marketing obecně
trh, jeho subjekty a chování
průzkum trhu
marketingové plánování
marketing a marketingová komunikace
management obecně
management pro střední manažery
obchodní vyjednávání
zásady vedení pracovního kolektivu
Odborné dovednosti
Doporučená úroveň
Popis dovedností
1
2
3
4
5
6
7
8
Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty
Vyhodnocování názorů veřejnosti na vybraná témata (vedení statistik, přehledů apod.)
Provádění analýz marketingu, vývoje trhu, mezinárodních obchodních vztahů a obchodní činnosti
Koordinace všech způsobů reklamy i propagace ve firmě, a to i koordinace propagačních činností s ostatními úseky firmy (např. s obchodním, ekonomickým, výrobním, provozním apod.)
Určování zásad marketingového výzkumu včetně jednotlivých analýz (např. výrobkové analýzy, analýzy zákazníka, konkurence distribuce, makroprostředí apod.)
Koordinování a tvorba marketingové politiky
Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.)
Zpracovávání marketingových auditů
Zpracovávání mediální politiky a koncepce mediálních strategií organizace, státních úřadů, orgánů územně samosprávních celků, vlády, prezidenta republiky, parlamentu apod.
Analyzování a monitoring trhu, vývojových trendů a odbytových příležitostí organizace
Reprezentace organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty